Sådan fungerer klubben

Klubbens ledelse varetages af Præsidiet, som består af 5 klubmedlemmer. Hvert år vælges 2 nye medlemmer til Præsidiet, som således via de 3 fortsættende medlemmer bevarer sin kontinuitet.

Sekretær og skatmester fungerer dog for 2 år ad gangen og afgår henholdsvis i ulige og lige år. 

Præsidiet afholder møde ca. 1 gang månedlig og varetager følgende opgaver:

Præsidenten:
Varetager klubbens overordnede daglige ledelse. Han leder præsidiemøderne. Han har kontakten til udvalgsformændene og repræsenterer klubben udadtil.
Nedsætter alle faste udvalg efter præsidiets råd og samtykke.

Vicepræsidenten
Er stedfortræder for præsidenten - og er formand for programudvalget, som udarbejder klubbens program for det kommende klubår.

Desuden er han det følgende klubårs præsident.

Vicepræsident elect

Er det følgende klubårs vicepræsident 

Sekretæren
Fører klubbens korrespondance og refererer fra alle klubmøder og præsidiemøder samt andre møder og arrangementer Derudover har sekretæren en lang række opgaver af administrativ art.

Skatmesteren
Fører specificeret drifts-, aktivitets- og statusregnskab samt opkræver kontingent.

Præsidiet for klubåret 2023-24

Præsident

Askil Sloth Bäck, Emil Reesens Vej 76, 7500 Holstebro, Mail: president.holstebro.ymc@gmail.com

Vicepræsident

Niels Egon Søndergaard, Brattingbjerg 3, 7600 Struer. 

Vicepræsident elect

Henning Vesterbæk, Helgolandsgade 69, 7500 Holstebro. 

Sekretær

Kai-Oluf Hedegaard, Brahmsvej 10, 7500 Holstebro. Mail: secretary.holstebro.ymc@gmail.com

Skatmester

Henning Pasgaard, Liden Kirstens Allé 18, 7500 Holstebro.